понеделник, 5 юли 2010 г.

Мисли за Аз и Аз



Въображаемото Аз винаги се базира на , илюзорни човешки качества, т.е. на това, което ни се иска да бъдем.
Затова, когато някой се опита да каже или покаже, че нямаме това, което си въобразяваме, че имаме, се чувстваме засегнати, заплашени, защото дълбоко в себе си ние знаем, че се самозалъгваме, но не искаме да си го признаем, защото на това се крепи нашето самочувствие, а ако то рухне ,преживяваме дълбока личностна криза.

---
Истинското Аз се базира само на реално съществуващи качества и то не може да бъде уязвено и засегнато ,никой не може да ни обиди, ако твърди, че нямаме някакво качество, което дълбоко в себе си знаем, че притежаваме, а и всеки ден се убеждаваме, че то ни върши прекрасна работа.
---
Забележете действието на комплиментите– ако те потвърждават наши въображаеми качества, ние се чувстваме поласкани и ни е приятно, защото чуждите твърдения заглушават нашите съмнения. Но ако комплиментите са насочени към качества, които действително притежаваме, ние изпитваме досада и ..лека неприязън, защото предполагаме, че се опитват да ни манипулират...
---
Това беше третата, последна част от мислите (за сега) . Трябва лятна ваканция
Утре ,или по-късно днес може да натракам нещо допълнително – заключително , защото като на всеки нормален българин, доста работи ми идват на ума от после.
Тия работи ги пиша, защото освен картинките, хоби ми е и да давам непоискани съвети.
За две години ,обаче захитрях и разбрах, че щом са неадресирани, няма страшно.

А сега - честит понеделник :


-----------------
колаж - авторът

9 коментара:

  1. Честит понеделник, Кръстю (този поздрав много ме кефи, "Добър ден" ми звучи по-клиширано, самото лично отношение в "Добър ден" дразни, защото ти го казват и хора, които не ти желаят доброто в деня ;( ). Непоисканите съвети не са непременно нежелани, щом надничат, че и четат написаното. Ако някой го заболи, нека сам си направи извода. Добре си го казал! Успешна седмица :)), с повече слънце.

    ОтговорИзтриване
  2. Lana - да ,текста на песента...на мен от после ми се стори малко странен гласът на певеца, но за понеделник бива :))

    ОтговорИзтриване
  3. Както каза агент Смит от Матрицата-"Me, me, me and me. Me too" :D

    ОтговорИзтриване
  4. Да,Kal4o , или както е в една стара песничка :Генчо,Пенчо, Атанас и аз :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Не зная дали се базира на истинските качества, или на съмнението в тях.Познавам хора, които си умират за комплименти и такива, които са имунизирани, със съмнението, което ги спасява:)

    ОтговорИзтриване
  6. Владо, суетата е друга променлива, невключена в тоя пример:)
    Да не говорим, че има хора, макар и малко, които си създават някаква своя "приказка" и си живеят в нея като в паралелен свят :)

    ОтговорИзтриване
  7. А дали наистина са малко??? ...

    ОтговорИзтриване
  8. Не, не са малко. Но ако са щастливи така, какво толкова. И на теб честит понеделник, макар че той вече почти мина, но знаеш, че аз съм винаги/почти/ последна в коментарите:))))

    ОтговорИзтриване
  9. Съмнението в ласкателството или комплимента е част от имунната система на почти всеки човек, с изключение на онези, които са чели единствено нарцистичните приключения на поразяващата ръка :))

    ОтговорИзтриване