събота, 15 януари 2011 г.

10


По желание на Светла
---
Накратко : Какво има на картинката? -Сборове!
Това е едно от свойствата на числата от 1 до 10.
---------------
Какво значи правила на играча?
Когато играеш НЯКОЯ игра, съблюдаваш правилата И!
Ако играеш играта "Живот" - спазваш правилата за нея.
Ако играеш шах - спазваш правилата за шах, не за табла, или пък твои правила за местене на фигурите.
Тия, които искат да вкарват свои правила в дадена игра, обикновенно отпадат (понякога с шутове) от нея (смях).
---------------
Има различни видове игри - в някои като живот, табла, рулетка има неизвестна величина - шанс.
В други като Го , Шах и пр - всичко е до възможност.
Шансът е много важен за игрите в които е включен, но е неизвестна величина.
Възможността включва две компоненти - талант и труд.
Именно това съотношение на двете компоненти илюстрира картинката - пример : 2 части талант - 8 части труд (или обратното).
Неслучайно е възникнал изразът "Златна среда" - 5+5=10.
Това не е доказано, просто аз и някои други учени мислим така (смях)
Шега е, разбира се, но не съвсем...Светла, може би мислиш, че не е и по темата, но пък сборовете са си сборове:(
---------------
Сигурно ще възникне спор, че в играта Живот много често се налагат правилата на по- силния.
Да, така е, но на даден етап винаги се намира по- силен от силния в момента и т. н.
Всеки рано или късно си намира майстора, или както дядо ми мъдро отбелязваше :"Гаргата като скача от кол на кол, последният в гъза и влиза".
*А вие бъдете добри, умни и се обичайте!
---
Какво мислят по въпроса :  ЕмоНабор 1Балтазар, ГорунаLili, Живко, Станислав, Точка, Хрисиfed0ra, както и всички останали от блогрола! Този път конкретизирах 10 по изричното желание на Светла.
Вероятно ще има повторения, гледах да не включвам тези, които вече са писали, но не мога да актуализирам списъка непрекрекъснато...
---
Поздрав : Хазарт - Лили Иванова

 
-------------------------------------------------------
PS - * Това финално пожелание си го спомних от Ифандиев (Между редовете)
      Мисля си понататък, като се поуморя от картинките, а и на вас ви поомръзнат, дали да не ги разредя с такъв, подобен хейт (много хубава българска дума, почти като лузър и юзър) с който да ви "открехвам" как ни правят разни медийни въртележки (смях).
Светла, как мислиш, ще ми прилича ли?
--------------------
илюстрация - авторът
(шрифт "Bauhaus 93")

34 коментара:

  1. Добро утро и хубав и оптимистичен сбор, без гарги и колове

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за предизвикателството!Виж моите правила!Приятен ден,Кръстю:)

    ОтговорИзтриване
  3. Лилия благодаря, подобно и на теб:)
    Няма гарги, разгоних ги вече :)))

    ОтговорИзтриване
  4. И аз благодаря Живко, сега ще ги видя:)

    ОтговорИзтриване
  5. Добро утро :) Благодаря за поканата.Четох и при Светлето и знам точно какво си мисля за "10":)Обещавам да не закъснявам с отговора.Хубав уикенд желая :)

    ОтговорИзтриване
  6. :) Някой иска да ме включи в играта?! Аз и на Скрабъл като играя редя едни такива думи, че другите да побеждават.:)

    ОтговорИзтриване
  7. И аз благодаря за поканата :)
    Много ми допадат размишленията ти. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря, Кръстю, беше съвсем неочаквано :)
    В блога си [не посоченият] си позволявам солидни дози публичен ексхибиционизъм, в които прозират моите 10...
    В последно време се поуморих от щафетни изповеди, и се питам дали на някого наистина му е интересно да ги чете, или просто такава е модата, така правят всички...[пък аз все гледам да стоя в сянка, уж].
    :)

    ОтговорИзтриване
  9. Знаех си, че няма да ме разочароваш! Благодаря ти, че отклони мислите си за няколко часа, в посока, която аз искам. Пък накрая ще видим сбора от всичките числа. Ако изброяването на десет, т. нар. правила е провокирало дълбоки размисли, то обобщаването на данните от всички играчи (за да има смисъл това, което сега правим) ще бъде истинското предизвикателство за мен. Що за профил на играча би се получил, а?

    ОтговорИзтриване
  10. Lili ,presly,fedora - и аз благодаря, и аз не съм много по тия игри, но се сетих за една поговока още от римската империя - Като си в Рим, прави като римляните - и си викам, щом съм в Блогово, тъй да е - а защо е тъй - Светла е психолога - тя да каже :)

    ОтговорИзтриване
  11. Хриси, на мен специално четенето на блогове ми е по-интересно от мотаенето във фейсбук :)

    ОтговорИзтриване
  12. Светла, най-трудно и неприятно ми беше да събера 11 линка, да ги нацъкам в статията и да ги пробвам след това дали работят :))))
    Не отговори на последният ми въпрос,относно нова хейт- рубрика от моя стряана, но се сетих, че като писа за аватарите беше споменала, че ако съм анонимен---(смях)

    ОтговорИзтриване
  13. Хайде по-конкретно де, знаеш ли как не помня къде какви ги ръся :) Прави това, което ти е забавно, не съм аз човека, дето да ти казва.

    ОтговорИзтриване
  14. Светла,аз съм женен от малък и съм свикнал все да ми казват:)
    И по-голям кеф е да ти казват какво да правиш и тогава да правиш каквото си искаш (Както винаги - шега и несъвсем)

    ОтговорИзтриване
  15. Наборе, за мен живота е низ от късмет и случайности без правила. Във всичкият хаос проблясват някои закономерности, които не мога да формулирам. Ако можех, щях да отговоря на въпроса, който всъщност задаваш, според мен и не само тук и сега. Какъв е смисълът на живота? :)
    Иначе, през годините съм се опитвал да внеса някакъв ред, да си измисля някакви правила, но като знам как съм ги нарушавал още топли-топли...
    Тъй че, да си спомним добрият стар Омар Хайям:
    „Без страх на времето сред бурния порой,
    ще засияе някой ден над мъките покой.
    Мигът на всеки даден, изживей до дъно,
    за миналото не плачи, от бъдещето не се бой.“ :)

    ОтговорИзтриване
  16. Свободата е особено бреме, нали? Ако искаш да накажеш някой, пусни го сам да прави изборите си, че да няма кой да обвинява след това :)

    ОтговорИзтриване
  17. Славунчо, ще си позволя да кажа нещо, относно твоя коментар. Казваш, нарушаваш правилата още топли - това е супер интересно, относно профила ни като нация (ако щеш), макар че статистически погледнато, тази извадка няма да може да претендира за валидност и надеждност, поради ограничения си брой, под хиляда. То май, правилата са точно за това, за да се нарушават. Иначе не биха фрустрирали.
    (сега наистина трябва малко да помълча по въпроса, за да не повлияя на резултата)

    ОтговорИзтриване
  18. Наборе, пак ще употребя баналния израз - докато сме в гората виждаме дървета
    Е и птички и тревички и прочие
    И си я представяме според много фактори, а иначе точно мигът ни се изплъзва, за това поетите хленчат за него :)

    ОтговорИзтриване
  19. Светла, какво е свободата, тази свобода за която хленчат всички и лаладжиите се мъчат да дефинират, преливайки от пусто в празно, наричайки това философия, тоест любов към мъдроста:(
    Глупости на търкала - истинската мъдрост не е многословна, пустословието е духовна мастурбация, знам, че е приятно, като електродите в мозъка на плъха :)
    ---
    Има свобода на Избора, а в една N-мерна система, или матрица говорим за степени на свобода на отделните елементи, прощавай за многословието (смях)
    Що се касае за отговорност , да, но имах предвид, че от малък съм свикнал да се съобразявам с друг(и) около мен , а навикът е голям фактор, нали?
    Впрочем, трябва да коригирам изразната си форма:(
    Забравих, че ТУК всичко се приема 1:1 и бъзикът не е на почит:(

    ОтговорИзтриване
  20. Svetla, не мисля, че сме много по-различни от другите нации. Там също нарушават правилата в момента, в който могат да си го позволят. Според мен, в т.нар. „бели държави“, натиска на законите върху личността е далеч по-добре обмислен и организиран. Това принуждава отделния калпак да спазва по-стриктно дори „своите“ правила. Въпрос на оцеляване.
    При нас нещата са малко по-така, по-философски дето вика Набора :)))

    ОтговорИзтриване
  21. Наборе, не ни е дадено да видим по-далеч от дърветата или от носа си :). Едни компенсират този недостиг с вяра за това, какво има на полянката в края на гората, където подскачат зайчета, пасат сърнички и т.н. Други се опитват да намерят истината по пътя на логиката, трети се юрват напред с рогите между дърветата...
    За това народът го е казал: „Всеки си е башка луд!“ :)
    А наздраве, че гледай кое време стана :)))

    ОтговорИзтриване
  22. Да, наборе, като ония бръмбар, дето искал да нагласи най-едрата светулка и се нацепил на фаса на горския(смях)Наздраве!:)))

    ОтговорИзтриване
  23. Кръстю, вкарваш ме в филм, чиито сценарий е най-добре характеризиран от Славунчо.
    Не, че не живея по правилата възприети от обществото, но някъде дълбоко в себе си смятам, че те са наложени еволюционно.
    Правилото за коронясване на първородния син, правилото на религията да определя ценостите на хората... абе много правила.
    Лично аз смятам, че правила няма. Има нужди и адаптивност, въникващи в отговор на заобикалящата ни среда :)

    ОтговорИзтриване
  24. И още, сценарият, който имаш впредвид важи, ако приемаш този живот за начало и край
    А за другото - правиш същата грешка като набаора - вяра и религия не е едно, най общо казано- ако вярата е яденето, то религията е вилицата :)
    Очевадно е, че без едното не може, а без другото, става някак си:)
    --
    И никаква еволюция не може да отмени йерархичната вселенска структура
    Революциите имат частичен "успех", но след това всичко си идва на мястото, даааа
    Просто ТОЗИ живот е много кратък
    Републиканската идея не идва с великата френска(масонска)глупост и втората и серия - пак "великата" октомврийска, все велики, като великите ложи, с апостолите на свободата и прочие
    Още в древноста е имало забежки, но - пак си е идвало на мястото
    Какво са някакви си 300-400години(наши) капка в морето:(
    Става дума за правила в този грешен земен живот, със средна продилжителност 69 години за мъжете у нас(смях)

    ОтговорИзтриване
  25. Кръстю, поясни какво влагаш в първия си въпрос, защото директния отговор е тривиален – аз съм Емо : )
    Относно правилата , има 15-20 общоприети, и надали си заслужава да ги повтарям. Другата част от разговора е необятна, колкото са участниците в него - толкова мнения: ) Прав си, че хората имат нужда от институционализиране на вярата, като вътрешната потребност на интелекта - надмогваща тленността. За това възниква нуждата от инструменти, за да попадне „храната“ там - където има нужда от нея. В интерес на истината, може да се храниш с вилица, лъжица, пръсти, дори можеш да изпиеш супата от чаша : ) И така, стигаме до първия ми коментар – нужда (в случая вътрешна ) от възприемане на живота (онези 69 години) като част от нещо по-голямо-като част от прехода от едно състояние към друго. Утеха, че не всичко свършва с физическия край. Решението а тази нужда се нарича религия. Ако погледнеш в исторически аспект, това решение има Н-на брой вариации, с непрекъснато променящи се в тях правила. Коя е най-устойчивата от тях? Мисля, че юдаизмът, тъй като техният календар е на 5600 години. Ако питаш кой е най-лесният, ще кажа християнството – необходимо е само да повярваш. Ако продължа в този дух текста ще стане много тежък и объркващ, но главното е че имаме наличие на определена нужда. Гениалните неща са обикновено най-простите. От там и успеха на съвременните религии, те задоволяват онази вътрешна потребност, като предлагат определена адаптивност – улесняване на избора и помагащ за онзи предполагаем преход от тленното временно присъствие към безкрайното духовно съществуване, чрез спазването на някой определени правила. Гениално! Не крадеш, не убиваш – просто купуваш; )
    Правила(за успокоение на съзнанието)! Но ти ще кажеш , че без правила бихме се самоунищожили, нали? Ами така е, за това има правила, вина и т.н., доказана е необходимостта им към съответния момент (адаптивност), но те се променят във времевия интервал от който ги познаваме.
    Тук трябва да обърнем внимание на заобикалящата ни среда, а тя променя правилата. Много си прав, че 300-400 години са миг от общото съзнателно съществуване на хомосапиенс. Но, с какво сме по-различни от хората живели преди 5-10 хил.години? Ами само с технологията. Иначе излиза, че те не са живели правилно без „нашите“ правила (демек за тях няма трансформация). Сега можем да обменяме идеи в реално време, и от разстояние, докато те е трябвало да изградят идентичността и вярата си (съобразно заобикалящата ги среда) в продължение на хиляди години. Локалната експанзия на вяра обяснява многообразието и през вековете, но за съжаление не дава универсална рецепта за онази нужда, за която стана въпрос в началото.

    Колкото до революциите – те следват един и същ еволюционен модел (без значение дали са организирани от Ивайло или някой друг) – смяна на. За да онагледя твърдението си, препоръчвам да изгледаш Маймунския град по NGC. Там съвсем ясно е показано как се правят вътрешни революции в една маймунска общност, и кои са „масоните“ в нея :) .

    И накрая понеже темата е правила (в този живот), искам да те попитам, какво е правилото на Избора-който ти си направил(звучи объркващо, но не е)? Ти се движиш по определени правила, от къде знаеш, че те са правилните? Само защото са възприети от обществото? Това не е достатъчно условие, защото след 300-400 години, тези правила няма да важат, след още 500 може да имаме съвсем нови вярвания, като например: ИИ е началото и края…и правила:
    - Не хаби ел. енергия;
    - Не сътворявай вируси;
    - Неподменяй софтуера;
    - Не наранявай хардуера;
    Правила! Сътворени от хора, съобразно заобикалящата ги среда : )
    Знам, че ти имаше друго предвид, но понеже се разговорихме та реших да обменим идеи, но май се отплеснах -сори ; )
    П.с. и все пак помисли върху казаното от мен. Не е търсеният от теб отговор, но е гледна точка.

    ОтговорИзтриване
  26. Емо, благодаря за обширния коментар, мисля, че те разбирам, нещо повече, виждам, че ти също си вложил разбиране и си се помъчил да ме разбереш, и в голяма степен си успял, даже в много голяма
    --
    Въпросът е - Защо с набора искате да обхванете с логиката работи, които не могат да се обхванат, казано е :"Познай позначваемото",та нали методътни на познание само този на сравнение, няма друг базиран на нашата мижава сетивност, за това е вярата, институирана от религията(добре религиите)
    --
    За масонската далавера - Всичко е до парата, Емо, знаеш след завладяването на "Новите светове" се получават много хора с много богатство без ПРОИЗХОД
    Трябва "теоретична подготовка" - еволюционна теория, революции, сещаш се - първо Франция, знаеш след това"братята" изправят една срещу друга империите - Русия - Турция, идва ред на Австроунгария , Англия знаеш остава в страни ,дълго е за обяснение , след това пролетарска(?) революци за досъсипване на Русия след войната и създаване на контрапункт - комунизъм в ролята на лошото ченге, в края на миналия век нуждата от него отпадна и видя какво стана, но както винаги, когато работиш с хора всичко не може да се предвиди
    Помни ми думата, всичко ще отиде в канала, вече започна и каквото ИМА да става, ще стане и то скоро,предполагам, че мен няма да ме има, но теб и по- младите ви чакат интересни работи, нали знаеш китайското проклятие :)))

    ОтговорИзтриване
  27. И още нещо, Емо, вече спирам дебатиране на теологични теми с атеисти
    Явно говорим на различни езици - виждам - нямате подготовка по темата и трябва да започвам от а и б когато ви опонирам
    Пример- по еврейския календар било пет хиляди и коя година! Е,и??? Какво е годината - ротации на една планета, условно понятие с условно прието начало Че то юдейския и християнския бог е един и същ!
    2011 е от рождението на Христа, според някои астрономи се е родил 14 години по късно от приетото , но не това е най-важното- говорим за Нов завет между Бог и хората, може би си чувал защо евреите са пръснати по света, накратко не ми се спори по такива базови работи
    Ако искате вие,атеистите да влизате в спорове, моля подгответе се, аз например си признавам, че съм профан по отношение на компютрите или юзър както му викате и като чета работи на компютърджии, или СЕО спецове не налитам да споря, нали? Друг е въпросът дали всички те са специалисти, но аз нямам думата (смях)
    Споменах пред набара - католическа ерес, той рече - и те така викат за вас и спрях :)))
    --
    Лека вечер и спокойно, по-зле ще става:)

    ОтговорИзтриване
  28. Накрая - тук нямах точно и най-вече теология предвид, а само тази (земна да я кажем) игра и игрите по същност, но ти усети намека за прехода да го кажем и се хвана за него, пък аз продължих, кой знае защо :)
    --
    Снощи заспах в 21 часа и преди малко скочих

    ОтговорИзтриване
  29. Наборе, да се вмъкна и аз, че често ме споменуваш :)
    За кой ли път в нашите диспути ще спомена, че не съм атеист, това първо. Второ. Разликата между вяра и религия е огромна, което също не веднъж съм споменавал. Тук в това не съм съгласен с Емо, който пише, че религията е нужна. Според мен е нужна вярата (съдържанието), която в каквато и религия (формата) да облечеш е все тая. В този смисъл, както често съм повтарял - който е в нужда да си я задоволи. Аз нямам нужда от вяра и за това не я практикувам. Някой ден - може би, но едва ли :)
    От друга страна, наистина няма смисъл от спор по тези теми.
    Невярващият и нерелигиозния човек може да стигне и до извода, че нещо не знае или не може. Знаеш оня, вехтия грък какво беше казал: „Аз знам, че нищо не знам“ и как се беше обосновал пред аудиторията. Надявам се, че от това няма никой да си направи извода, чу съм агностик :)
    Вярващият и религиозния човек са друга работа. Те знаят всичко и всичко им е ясно. По-всичко се е произнесъл или писал конкретния им бог и няма друга истина освен тази!
    Ако спора се премести в друга плоскост - кое е първичното: битието или съзнанието, то веднага изпадаме на нивото - яйцето или кокошката. Тук, отново, вярващият и/или религиозният имат предимство. Те „знаят“ кое е първичното, защото така е „казано“ и те вярват или подражават, че вярват, в това. Невярващият/нерелигиозния човек не знае и продължава „да бие главата у стената“...
    Ще кажеш: Ами, повярвай тогава!
    Е, да ама не става! Един път повяварх и след това една година ме боля задника... В преносния смисъл, разбира се! :)))

    ОтговорИзтриване
  30. Кръстю, благодаря за поканата, но ще ти откажа - поне за момента. Първо - хич ме няма по тези верижки, не мога да се придържам към идеите им и второ - в последно време по различни причини почти не стигам до моя и до вашите блогове.

    Правилата са за това, за да се нарушават.
    (макар че без тях ще настъпи анархия)
    Освен това ни слагат в рамки, унифицират ни и в голямата си част ме дразнят, особено тези от типа "защото така трябва / така е прието / така правят всички".

    Имам свои си принципи за много неща, придържам се към тях, а част от общоприетите правила спазвам дотолкова, че да не съм постоянно трън в очите на околните.

    ОтговорИзтриване
  31. Пропуснах да те поздравя с една страхотна и много любима песен за правилата. Заслушай се в текста. :)

    ОтговорИзтриване
  32. Точка, и аз не ги обичам, но не исках да откажа на Светла,защото разбрах, че има още нещо предвид, освен играта, благодаря за поздрава, а човекът си е коч по начало,кажи му че нещо не е хубаво и ще умре от кеф да го направи(смях)

    ОтговорИзтриване
  33. Наборе, споменах те с най-добри чувства, разбрал си за какво, ясна ми е твоята гледна точка, знам, че става дума за различни работи, но за пореден и май последен път се поведох, иначе Емо е човек с поглед върху нещата, но така е - ще повторя "Познай познаваемото" е казано, православната (ортодоксалната) доктрина не спори с ИСТИНСКАТА наука, както католическата ерес, има работи, които докато сме в гората няма как да видим, но има косвени работи, по които можем да предполагаме Но знаеш едно е да предполагаш, друго е да разполагаш
    Логиката е до някъде
    ---
    Има едни преломни моменти в живота, не на всеки и не винаги, когато "виждаме" по нещо, както аз на 20,10,2007г, но не пожелавам на никой такова "познание"

    ОтговорИзтриване