вторник, 21 септември 2010 г.

Настроение #34 *


малко обяснение:

Най-простият, но базисен, е моделът на итерация (последователност на сумиране, по-подробно тук), известен като ред на Фибоначи [Италиански математик Леонардо Пизански (1180-1240 г.), по прякор Фибоначи (Син на Добродушния)] : 0,1,1,2,3,5,8,13..... и т.н.
--
В него всяко следващо число е сбор от предните две, а резултатът от делението на всяко следващо число на предишнато асимптетно се приближава към трансцедентното число 1,6180339, изразяващо пропорцията на златното сечение, срещана почти навсякъде около и в нас
(0+1=1, 1+2=3, 2+3=5, 3+5=8, 8+5=13..... и т.н.)
--

* Йохан Кеплер открива в музиката, че в интервалите между основните мажорни и минорни тонични тризвучия (1,3,5 или 1,5,8) обикновено
кулминацията на мелодията е в точката на златното сечение и е с неговата обща продължителност – 1,618
(това, от Кеплер го прочетох вчера, чел съм го и преди, но се подсетих)
-----------------------------------------
Музика: Niccolo Paganini: "Violin Sonata No 6"


-------------------------------------------------
илюстрация - авторът

6 коментара:

  1. Лелее, направо не ми се вярва, че съм учила висша математика 4-ри семестъра:))))Илюстрацията е супер:)))Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  2. Като неучила висша математика, тази тема ми стана любопитна. Тръгнах по линковете ти, та забравих да се върна. Разбрах за златната спирала на охлювите, пентаграма, пирамидите, катедралата. Питагор ми допада, но не намерих числовото му изражение на душата. Помагай.

    ОтговорИзтриване
  3. Svetla, спокойно, бе, ти за един ден всичко искаш да разбереш(майтап)
    Но линковете са интересни, нали?!
    Математиката е изкуство :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Уж не съм седмак, пък все бързам. Само дето като се обърна, май съм се въртяла в кръг (не е майтап). Винаги съм завиждала на математиците, на мен не ми вървеше, имах кофти даскалици, сухарки, не ме накараха да я заобичам, че да я науча.

    ОтговорИзтриване
  5. Имах много точен учител в техникума :)
    Светла, аз се интересувах от всичко навремето Не е като хвалба, чудеха се как може да ми се отдава рисуване и математика едновременно, пък аз се чудех какво му е чудното:)
    И много обичах да уча, но не и да ходя на училище
    Дълга работа,някога може да напиша нещо :(
    това е, че рядко ми се пише, не обичам да пиша

    ОтговорИзтриване